Helgen och Amsterdam

Hejsan på er!
inte mycket uppdatering i helgen men har varit full rulle för oss allihopa!
I fredags var vi alla lediga och passade på att sova länge och njuta av ledigheten vi satt även med Renout (han vi bor hos/hyr huset av) vi satt med honom och fixade tågbiljetter till lördagen då vi skulle till Amsterdam. Sedan var även bagarna med oss också under hela helgen, från fredag till måndag. Men på fredagen hände ej så mycket mer.

I lördags så klev vi upp relativt tidigt jag (kamilla) var uppe vid 10 och började fixa mig och så innan vi skulle ta tåget mot Amsterdam, vi tog tåget vid 12:04 vill jag minnas från Tilburg Central.

liza och nanny på tåget mot amsterdam



Amsterdam var väldigt kul men herregud vad mycket folk det var, tror jag aldrig sett så mycket folk i hela mitt liv, det var sjuk!
När vi gått runt i lite butiker och kollat runt ett tag så möttes vi i tilburggänget upp och gick och åt på en väldigt fin och god restaurang. Det var mysigt! Efter det gick vi in på primark och shoppade loss, det var också den enda shoppingen dom flesta av oss gjorde. Så när vi shoppat klart gick vi och köpte biljetter till en sightseeing-båt som gick runt hela Amsterdam. När vi gjort de så gick vi till Anne Franks lägenhet/museeum då vi ville gå på museeumet och kolla men man var tvungen att boka innan tyvärr så vi gick bort mot stationen i Amsterdam och satte oss på vår båt och åkte runt i Amsterdam. Det var väldigt väldigt mysigt och vi gjorde de på kvällen så de var så mysigt att se alla lampor och byggnader. De var en väldigt väldigt bra dag!
Efter det så åkte vi hem och la oss då vi var väldigt trötta efter att ha strosat runt i Amsterdam.

Här kommer massa bilder från amsterdam:



Nu kommer även bilder vi tog från båten:













På söndagen gjorde vi inte mycket alls, vi myste här hemma och kopplade av bara, precis som igår då de var måndag och vi alla var lediga. Har varit en bra påskhelg förutom att jag blev dundersjuk i söndags och mår fortfarande jättedåligt. och liza började bli dålig igår hon med så nu ligger vi båda två här hemma och är dundersjuka men jag var på praktiken idag, gäller att kämpa in i de sista även fast de är fruktansvärt jobbigt när lungorna gör ont!
Men vi har ju tur med vädret iallafall, varit upp mot 20 grader idag men när man har hög feber så kan man ju inte riktigt njuta på samma sätt!

Nu på kvällen är de nästan 15 grader ute men jag har precis legat i ett 40 grader varmt bad! Det var väldigt skönt.

Nu ska jag och Liza gå å lägga oss och hoppas på att vi mår bättre imorgon!
Ha det bra / Tilburggänget



Kommentarer

  1. Mys med Amsterdam och att ni alla var friska då.
    Primark är alltid favoriten hos eleverna :)
    Hoppas att ni kryar på er snabbt. Utvärdering imorgon och sedan bara fredag kvar innan hemresan.
    Må så gott

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Torsdagen - Tilburggänget

Fredagen den 23 mars