Början på vår resa!

Hejsan på er!
Vi är 6 elever från Jenny Nyströmsskolan i Kalmar som är ute på APL (arbetsplatsförlagtlärande) även känt som praktik. Vi ska vara borta i 3 veckor och vi har fått äran att åka till Tilburg, Holland.

Idag började vår resa från Kalmar Öland Airport där vi tog ett flyg kl 07:45 mot Arlanda Stockholm. Där vi senare fick invänta nästa flyg som gick ca 11:10. I väntan på detta flyg så hann mycket hända varav två stycken av oss 6 elever försvann på Arlanda och gick vilse! Dom sprang fram och tillbaka på hela Arlanda i hopp om att hitta rätt gate och även kunna ta sig igenom en ytterligare säkerhetskontroll. Sådan tur var så löste de sig och dom hann i god tid till rätt gate. Vid 11:10 flög vi från Arlanda mot Amsterdam.
Flygresorna gick väldigt bra och dom höll sina tider till nästintill punkt och pricka!
Vi landade i Amsterdam ca 13:00.

Efter vi landat så myste vi till det med en lyxlunch med Burgerking på flygplatsen! Alla elever och lärare var nöjda och glada över att äntligen vara framme i efterlängtade HOLLAND!!
När vi ätit klart tog vi tåget till Breda som tog cirkus en timme där vi sedan skulle byta tåg mot Tilburg universitet men tyvärr åkte vi lite för långt med tåget så vi fick byta tåg och åka tillbaka!
Men det var fortfarande inga sura miner trots det tyvärr väldigt kalla vädret.

När vi kom fram till Tilburg universitet så möttes vi av våra två "extra lärare" som ska hålla koll och så här i Holland. Då fick vi skjuts till vårat UNDERBARA boende!
Men alla elever bor inte här, vi är sex elever varav 4 bor i detta hus vilket är Lisa, Kamilla, Mix(från barn och fritidsprogrammet) och Mohammed (från vård och omsorg). De övriga två eleverna är Felicia och Nanny. De går bageri och ska bo på en camping en bit ifrån, men kommer och hälsar på under helgerna!

Vi alla är nöjda med vår första dag och vi i Tilburg har lyxat till det med pizza idag samtidigt som vi tog en liten cykeltur och upptäckte en väldigt LITEN del av denna underbara stad.

Imorgon bitti ska vi till en skola här i Holland och hälsa på och få möta lite elever samt äta lunch vilket vi ser väldigt mycket framemot! Kommer bli en rolig "riktig första dag" imorgon! Vi alla är spända för våra praktikplatser och för att hitta på massor av äventyr i denna vackra stad!

Nu ska vi i huset sova, väldigt lång, spännande och rolig dag som vi tackar för. Skönt att äntligen vara framme.
Hörs snart igen!

/ Kamilla och resterande av gänget.

Våra två kära lärare Gun och Thomas som följer med oss en bit in på första veckan innan dom lämnar oss helt själva här i Holland.